Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


Postranní lišta

V současné době pracujeme na aktualizaci metodik ke standardu Handicap Friendly. Aktualizované metodiky budou zveřejněny během roku 2022 na tomto portále.

Prozatím najdete aktuální verzi příručky Rovný přístup - Standard Handicap Friendly ke stažení na portále Informace pro knihovny


Tisk/export
(TXT, PDF, ODT, EPUB)


Obsah

Úvod

Standard Handicap Friendly

Metodiky

Osoby s tělesným postižením

Další metodiky

Příklady dobré praxe

hf:telesne:personal

[Nyní se nacházíte metodické části Osoby s tělesným postižením]

 

2. Personál

2.1 Znalosti a kompetence personálu

2.1 Všichni pracovníci ve službách uživatelům mají základní znalosti a dovednosti nezbytné pro poskytování služeb uživatelům se specifickými potřebami. Kvalifikace pracovníků v této oblasti je průběžně zvyšována.

 
  • Zaměstnanci mají na paměti, že osoby s tělesným postižením nepřekonávají jen fyzické překážky, ale také psychické bariéry, aby vůbec do knihovny přišly a mluvily o svých potřebách.
  • Pracovníci ve službách mají osvojena pravidla („desatera“) komunikace s osobami s tělesným postižením a pravidla komunikace s osobami doprovázenými asistentem.

    Jak na to:

    Pravidla komunikace s osobami s tělesným postižením a s osobami doprovázenými asistentem jsou uvedena například na portálu helpnet.cz.

  • Všichni zaměstnanci knihovny mají osvojena pravidla bezbariérového pohybu, a to nejen z hlediska architektonických úprav, vnitřního uspořádání prostoru či aktuální situace.

    Jak na to:

    Potenciálním problémem mohou být nevhodně umístněné výstavní panely či prostorová omezení vyplývající z dočasných stavebních úprav, neodklizený sníh na přístupové komunikaci, špatně zaparkovaná auta apod.

  • Každý zaměstnanec knihovny je náležitě proškolen v obsluze zařízení, které umožňuje vstup osoby na vozíku do knihovny, i v obsluze výtahu či plošiny pro případ, že osoba na vozíku nebo s chodítkem potřebuje asistenci.

2.2 Pověřený pracovník

(2.2) V závislosti na velikosti populace a potenciálním počtu klientů je v provozní době zajištěna přítomnost pracovníka kvalifikovaného pro práci a komunikaci s klienty se specifickými potřebami jak na obecné úrovni, tak speciálně v oblasti týkající se konkrétní cílové skupiny

 

Jak na to:

Se školením pracovníků mohou pomoci například Liga vozíčkářů, Pražská organizace vozíčkářů.

Při plánování opatření týkajících se personálu nezapomeňte také na požadavky Univerzální metodiky.

Tento web používá cookies. Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním cookies do vašeho počítače. Také berete na vědomí, že jste si přečetli a porozuměli našim Zásadám ochrany osobních údajů. Pokud nesouhlasíte s odchodem z webu.Více informací
hf/telesne/personal.txt · Poslední úprava: 2020/10/02 00:33 autor: eva