Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Následující verze | Předchozí verze | ||
hf:univerzalni:akce [2020/09/25 22:48] – vytvořeno eva | hf:univerzalni:akce [2020/09/26 17:09] (aktuální) – [7.2 Akce zaměřené na osoby se specifickými potřebami] eva | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
+ | {{page> | ||
+ | |||
====== -#7 Akce ====== | ====== -#7 Akce ====== | ||
- | ===== - Knihovna umožňuje plnohodnotnou účast na svých vzdělávacích, | + | ===== - Zajištění bezbariérovosti akcí ===== |
+ | |||
+ | <WRAP center round box > | ||
+ | **(7.1) | ||
+ | </ | ||
==== Typy bariér při akcích a nutná opatření ==== | ==== Typy bariér při akcích a nutná opatření ==== | ||
Řádek 18: | Řádek 25: | ||
Při přípravě akcí se můžete inspirovat v Databance vzdělávacích programů: http:// | Při přípravě akcí se můžete inspirovat v Databance vzdělávacích programů: http:// | ||
</ | </ | ||
+ | |||
+ | ===== - Akce zaměřené na osoby se specifickými potřebami ===== | ||
+ | |||
+ | <WRAP center round box > | ||
+ | **(7.2) Tam, kde je to účelné, pořádá knihovna speciální aktivity zaměřené na konkrétní skupiny uživatelů se specifickými potřebami.** | ||
+ | </ | ||
+ | |||
Řádek 24: | Řádek 38: | ||
* Knihovna může (kromě svých tradičních akcí, které je povinna zpřístupnit i osobám se specifickými potřebami) doplnit programovou nabídku o speciální kurzy pro uživatele se specifickými potřebami, které informují o aktivitách a službách knihovny. Lze je připravit např. formou zážitkových seminářů (např. „vyzkoušet si“ knihovnu). | * Knihovna může (kromě svých tradičních akcí, které je povinna zpřístupnit i osobám se specifickými potřebami) doplnit programovou nabídku o speciální kurzy pro uživatele se specifickými potřebami, které informují o aktivitách a službách knihovny. Lze je připravit např. formou zážitkových seminářů (např. „vyzkoušet si“ knihovnu). | ||
- | * Knihovna by při realizaci akcí pro osoby se specifickými potřebami měla nahrazovat chybějící podněty určitého typu jinými smyslovými podněty (zvuk, chuť, hmat, zrak, čich), aby jim zajistila adekvátní prožitek reality. | + | * Knihovna by při realizaci akcí pro osoby se specifickými potřebami měla nahrazovat chybějící podněty určitého typu jinými smyslovými podněty (zvuk, chuť, hmat, zrak, čich), aby jim zajistila adekvátní prožitek reality. |
- | * Speciální pozornost by měla knihovna věnovat dětským čtenářům se specifickými potřebami. | + | |
- | + | ||
- | <WRAP center round tip > | + | |
- | **Jak na to:** | + | |
Mimo technologií je dobré při přípravě a realizaci programů zapojit všechny smysly s možným využitím dramatické výchovy a principů zážitkové pedagogiky: | Mimo technologií je dobré při přípravě a realizaci programů zapojit všechny smysly s možným využitím dramatické výchovy a principů zážitkové pedagogiky: | ||
Řádek 38: | Řádek 48: | ||
</ | </ | ||
+ | * Speciální pozornost by měla knihovna věnovat dětským čtenářům se specifickými potřebami. | ||
* Knihovna v rámci dlouhodobé strategie zpřístupňování svých služeb osobám se specifickými potřebami pracuje na osvětě a prezentaci problematiky běžnému čtenáři a naplňuje principy inkluzivní společnosti tak, že se stává místem vítajícím každého čtenáře s jeho specifiky. To v důsledku vede k opravdu rovnému přístupu. | * Knihovna v rámci dlouhodobé strategie zpřístupňování svých služeb osobám se specifickými potřebami pracuje na osvětě a prezentaci problematiky běžnému čtenáři a naplňuje principy inkluzivní společnosti tak, že se stává místem vítajícím každého čtenáře s jeho specifiky. To v důsledku vede k opravdu rovnému přístupu. | ||