Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


hf:univerzalni:personal

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
Následující verzeObě strany příští revize
hf:univerzalni:personal [2020/09/26 16:51] – [2.1 Znalosti a kompetence personálu] evahf:univerzalni:personal [2020/09/26 16:53] – [2.2.0.1 Asistenční služba] eva
Řádek 42: Řádek 42:
 === - Asistenční služba === === - Asistenční služba ===
   * V každé knihovně, která usiluje o logo Handicap Friendly s ohledem na uživatele se specifickými potřebami, musí existovat (pracovat) kontaktní osoba, zaměstnanec se specializací na práci s konkrétní cílovou skupinou: knihovník-asistent.   * V každé knihovně, která usiluje o logo Handicap Friendly s ohledem na uživatele se specifickými potřebami, musí existovat (pracovat) kontaktní osoba, zaměstnanec se specializací na práci s konkrétní cílovou skupinou: knihovník-asistent.
-  * Knihovna zřizovaná obcemi s více než 20 tisíci obyvateli nebo knihovna pověřená výkonem regionálních funkcí musí mít alespoň jednoho zaměstnance, který má hlubší vhled do problematiky daného postižení a který je v kontaktu s organizacemi přímo pracujícími s osobami s daným postižením. Tento pracovník se podílí na tvorbě koncepce a plánování strategií knihovny v dané oblasti.+  * Knihovna zřizovaná obcemi s více než 20 tisíci obyvateli nebo knihovna pověřená výkonem regionálních funkcí musí mít alespoň jednoho zaměstnance, který má hlubší vhled do problematiky daného postižení a který je v kontaktu s organizacemi přímo pracujícími s osobami s daným postižením. Tento pracovník se podílí na tvorbě koncepce a plánování strategií knihovny v dané oblasti. \\ \\ <WRAP center round tip>**Jak na to:** 
  
-<WRAP center round tip> 
-**Jak na to:** \\ 
 Hlubší znalosti je možné získat např.  Hlubší znalosti je možné získat např. 
   * pravidelným kontaktem s cílovou skupinou uživatelů se specifickými potřebami,    * pravidelným kontaktem s cílovou skupinou uživatelů se specifickými potřebami, 
Řádek 56: Řádek 54:
 </WRAP> </WRAP>
  
-  * Knihovník-asistent pro uživatele se specifickými potřebami je k dispozici alespoň během 50% provozní doby knihovny nebo během provozní doby specializovaného oddělení. S ohledem na konkrétní potřeby umožňuje osobám se specifickými potřebami přístup k fondům a službám, asistuje při obsluze technických zařízení apod. Knihovna musí zveřejnit přesnou dobu, kdy je knihovník-asistent v knihovně přítomen.+  * Knihovník-asistent pro uživatele se specifickými potřebami je k dispozici alespoň během 50 % provozní doby knihovny nebo během provozní doby specializovaného oddělení. S ohledem na konkrétní potřeby umožňuje osobám se specifickými potřebami přístup k fondům a službám, asistuje při obsluze technických zařízení apod. Knihovna musí zveřejnit přesnou dobu, kdy je knihovník-asistent v knihovně přítomen. \\ \\ <WRAP center round tip>**Jak na to:** 
  
-<WRAP center round tip> 
-**Jak na to:** \\ 
 Pro získání knihovníka-asistenta je vhodné hledat možnosti ve spolupráci s úřadem práce, mezi dobrovolnickými organizacemi, spolupracovat s komunitními centry, studenty sociálních oborů apod. Pro získání knihovníka-asistenta je vhodné hledat možnosti ve spolupráci s úřadem práce, mezi dobrovolnickými organizacemi, spolupracovat s komunitními centry, studenty sociálních oborů apod.
 </WRAP> </WRAP>
hf/univerzalni/personal.txt · Poslední úprava: 2020/09/26 17:34 autor: eva