Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


aks:zahajeni_provozu

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
aks:zahajeni_provozu [2019/09/24 11:33] lindaaks:zahajeni_provozu [2019/10/06 08:28] (aktuální) linda
Řádek 2: Řádek 2:
 ====== -#26 Zahájení provozu ====== ====== -#26 Zahájení provozu ======
  
-V prvních dnech po přechodu na nový knihovní software doporučujeme vyhlásit „pohotovost“ personálu. Pracovníci IT, systémový knihovník, interní školitelé a lidé, kteří zodpovídají za migraci dat a další aspekty změny softwaru, by měli být v knihovně přítomni pro případ, že nastanou nějaké neočekávané situace nebo problémy((Případně by alespoň měli být dosažitelní v řádu max. desítek minut.)). +V prvních dnech po přechodu na nový knihovní software doporučujeme vyhlásit „pohotovost“ pracovníků. Pracovníci IT, systémový knihovník, interní školitelé a lidé, kteří zodpovídají za převod dat a další aspekty změny softwaru, by měli být v knihovně přítomni pro případ, že nastanou nějaké neočekávané situace nebo problémy((Případně by alespoň měli být dosažitelní v řádu nejvýše desítek minut.)). 
-Je také nutné počítat s tím, že bude třeba více času na komunikaci se čtenáři při poskytování služeb. Pokud je to možné, doporučujeme zajistit ve službách pracovníky navíc, kteří pomohou čtenářům pracovat s novým rozhraním katalogu a posílí řady personálu u výpůjčního pultu.+Je také nutné počítat s tím, že při poskytování služeb bude třeba více času na komunikaci se čtenáři. Pokud je to možné, doporučujeme zajistit ve službách pracovníky navíc, kteří pomohou čtenářům pracovat s novým rozhraním katalogu a posílí řady pracovníků u výpůjčního pultu.
  
 <WRAP center round tip> <WRAP center round tip>
-Doporučujeme, aby personál knihovny byl ipraven na otázky uživatelů knihovny. Odpovědi na některé z předpokládaných dotazů je možné předem zveřejnit na webových stránkách knihovny nebo je např. vytisknout formou informačních letáků.+Doporučujeme, aby pracovníci knihovny byli ipraveni na otázky uživatelů knihovny. Odpovědi na některé z předpokládaných dotazů je možné předem zveřejnit na webových stránkách knihovny nebo je např. vytisknout formou informačních letáků.
  
 Je velmi pravděpodobné, že se čtenáři budou ptát také na to, proč knihovna mění knihovní software. Buďte připraveni jim vysvětlit, co jim nový knihovní software přinese. Je velmi pravděpodobné, že se čtenáři budou ptát také na to, proč knihovna mění knihovní software. Buďte připraveni jim vysvětlit, co jim nový knihovní software přinese.
Řádek 15: Řádek 15:
  
 ===== - Ladění funkcí nového softwaru ===== ===== - Ladění funkcí nového softwaru =====
-Přestože při přípravě změny knihovního softwaru jsou jednotlivé funkce a procesy nastaveny a vyzkoušeny, některé problémy vyjdou obvykle najevo teprve při běžném každodenním provozu. Ladění funkcí softwaru a jejich nastavení (popř. také ladění prováděných činností a procesů) trvá obvykle nejméně tři měsíce po datu přechodu.+Přestože při přípravě změny knihovního softwaru jsou jednotlivé funkce a procesy nastaveny a vyzkoušeny, některé problémy vyjdou obvykle najevo teprve při běžném každodenním provozu. Ladění funkcí softwaru a jejich nastavení (popř. také ladění prováděných činností a procesů) trvá obvykle nejméně tři měsíce po přechodu.
  
 Součástí procesu ladění je i kontrola fungování softwaru při běžné zátěži a případná reklamace funkcí a nastavení softwaru. Součástí procesu ladění je i kontrola fungování softwaru při běžné zátěži a případná reklamace funkcí a nastavení softwaru.
Řádek 25: Řádek 25:
  
 ===== - Hodnocení procesu změny knihovního softwaru ===== ===== - Hodnocení procesu změny knihovního softwaru =====
-Hodnocení jednotlivých kroků, které se odehrály při procesu změny knihovního softwaru, pomůže identifikovat případné oblasti nebo problémy, které nejsou ještě zcela dořešeny a mohou mít vliv na provoz knihovny. Zároveň pomůže definovat doporučení a postupy nejen pro další změnu knihovního softwaru nebo jiných softwarů a služeb v knihovně, ale také pro přechod na vyšší verzi softwaru, zavádění nových služeb knihovny apod.+Hodnocení jednotlivých kroků, které se odehrály při procesu změny knihovního softwaru, pomůže identifikovat případné oblasti nebo problémy, které nejsou ještě zcela dořešeny a mohou mít vliv na provoz knihovny. Zároveň pomůže formulovat doporučení a postupy nejen pro další změnu knihovního softwaru nebo jiných softwarů a služeb v knihovně, ale také pro přechod na vyšší verzi softwaru, zavádění nových služeb knihovny apod.
  
-Hodnocení by se mězúčastnit nejen management knihovny a projektový tým, který se na změně knihovního softwaru podílel, ale také běžný personál knihovny, zejména pracovníci ve službách.+Hodnocení by se mělo zúčastnit nejenom vedení knihovny a projektový tým, který se na změně knihovního softwaru podílel, ale také běžní pracovníci knihovny, zejména ze služeb.
  
 <WRAP center round tip> <WRAP center round tip>
Řádek 36: Řádek 36:
  
 ===== - Uzavření původního knihovního softwaru ===== ===== - Uzavření původního knihovního softwaru =====
-Forma a jednotlivé kroky při uzavření původního knihovního softwaru softwaru se liší podle typu softwaru a způsobu jeho provozu, podle smluvních ustanovení apod.+Forma a jednotlivé kroky při uzavření původního knihovního softwaru se liší podle typu softwaru a způsobu jeho provozu, podle smluvních ustanovení apod.
 Obvykle je součástí: Obvykle je součástí:
   * právní zrušení smluv souvisejících s původním softwarem, případně další kroky související s „rozloučením se“ s původním dodavatelem;   * právní zrušení smluv souvisejících s původním softwarem, případně další kroky související s „rozloučením se“ s původním dodavatelem;
aks/zahajeni_provozu.1569317608.txt.gz · Poslední úprava: 2019/09/24 11:33 autor: linda