Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verze | ||
statistika:uvod [2025/01/05 08:03] – maries | statistika:uvod [2025/01/14 10:55] (aktuální) – stará verze byla obnovena (2025/01/05 08:06) linda | ||
---|---|---|---|
Řádek 2: | Řádek 2: | ||
Co je to statistika knihoven? Je to možnost sledovat trendy ve využívání služeb, identifikovat úspěšné a méně úspěšné aktivity a vyhodnotit, zda knihovna odpovídá potřebám svých uživatelů. Jinými slovy objektivně posoudit, jak dobře veřejné knihovny plní svůj úkol. Statistická data knihovny využívají také při žádostech o granty a další finanční prostředky. Ukazují, jak knihovna využívá finanční zdroje a jaké má dopady na komunitu, pro kterou je zřízena. Přesto statistika knihoven není příliš populární knihovnickou disciplínou. | Co je to statistika knihoven? Je to možnost sledovat trendy ve využívání služeb, identifikovat úspěšné a méně úspěšné aktivity a vyhodnotit, zda knihovna odpovídá potřebám svých uživatelů. Jinými slovy objektivně posoudit, jak dobře veřejné knihovny plní svůj úkol. Statistická data knihovny využívají také při žádostech o granty a další finanční prostředky. Ukazují, jak knihovna využívá finanční zdroje a jaké má dopady na komunitu, pro kterou je zřízena. Přesto statistika knihoven není příliš populární knihovnickou disciplínou. | ||
+ | |||
+ | Důvodem, proč se někdy nad statistikou knihoven trápíme, může být i to, že soubor dat, kterými činnost knihoven vyjadřujeme, | ||
+ | |||
+ | Někteří z nás statistiku vnímají trochu jako nutnou, a ne příliš oblíbenou činnost. Data každý rok vkládáme do formuláře Kult (MK) 12-01, ale podstatně méně se zabýváme jejich obsahem. Statistiku někam odesíláme, | ||
+ | |||
+ | Příručka se věnuje statistice ve veřejných knihovnách, | ||
+ | |||
+ | Spolehlivá data nám pomáhají při stanovení priorit, při vyjednáváni se zřizovateli a v neposlední řadě můžeme s jejich pomocí informovat veřejnost o práci knihovny. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ |