Jak řídit knihovnu

Příručka pro začínající vedoucí/ředitele knihoven

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


rizeni:verejne_zakazky

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
rizeni:verejne_zakazky [2022/02/10 09:20] – [Veřejná zakázka malého rozsahu] mariesrizeni:verejne_zakazky [2024/03/15 11:38] (aktuální) linda
Řádek 19: Řádek 19:
  
  
-====== Veřejné zakázky ======+===== Veřejné zakázky =====
  
-Veřejná zakázka je formalizovaný postup směřující k výběru dodavatele. Vybraný dodavatel pro zadavatele poskytne určité dodávky, služby, nebo stavební práce. Zadáním veřejné zakázky se rozumí uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem.((Věstník veřejných zakázek. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR [online]. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR [cit. 2021-12-24]. Dostupné z: https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/)) +Veřejná zakázka je formalizovaný postup směřující k výběru dodavatele. Vybraný dodavatel pro zadavatele poskytne určité dodávky, služby, nebo stavební práce. Zadáním veřejné zakázky se rozumí uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem.((//Věstník veřejných zakázek// [online]. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, © 2024 [cit. 2024-01-16]. Dostupné z: https://vvz.nipez.cz/)) 
  
 Záleží na zřizovateli knihovny a směrnicích, které v této oblasti uplatňuje; zřizovatel má obvykle odbor veřejných zakázek, který tuto problematiku řeší. Záleží na zřizovateli knihovny a směrnicích, které v této oblasti uplatňuje; zřizovatel má obvykle odbor veřejných zakázek, který tuto problematiku řeší.
Řádek 39: Řádek 39:
 Obr. 10: Druhy veřejných zakázek Obr. 10: Druhy veřejných zakázek
  
-===== Veřejná zakázka nadlimitní a podlimitní =====+==== Veřejná zakázka nadlimitní a podlimitní ====
  
 (s předpokládanou hodnotou od 2 mil. Kč bez DPH na dodávky či služby, a s hodnotou od 6 mil. Kč bez DPH na stavební práce)  (s předpokládanou hodnotou od 2 mil. Kč bez DPH na dodávky či služby, a s hodnotou od 6 mil. Kč bez DPH na stavební práce) 
  
-==== Výjimky pro podlimitní zakázky  ====+=== Výjimky pro podlimitní zakázky  ===
    
 [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#cast1|Výjimky pro podlimitní veřejné zakázky.]] Zadavatel není povinen zadat v zadávacím řízení, mimo jiné, podlimitní veřejnou zakázku (§ 30): [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#cast1|Výjimky pro podlimitní veřejné zakázky.]] Zadavatel není povinen zadat v zadávacím řízení, mimo jiné, podlimitní veřejnou zakázku (§ 30):
Řádek 55: Řádek 55:
 </WRAP> </WRAP>
  
-===== Výběrové řízení na automatizovaný knihovní systém =====+==== Výběrové řízení na automatizovaný knihovní systém ====
  
 Jde o IT systém (software), který je potřeba soutěžit a **nevztahuje se na něj žádná výjimka ze zákona.**  Jde o IT systém (software), který je potřeba soutěžit a **nevztahuje se na něj žádná výjimka ze zákona.** 
Řádek 65: Řádek 65:
 Způsob zadání takové veřejné zakázky **se může lišit především s ohledem na předpokládanou hodnotou.** Způsob zadání takové veřejné zakázky **se může lišit především s ohledem na předpokládanou hodnotou.**
  
-===== Veřejná zakázka malého rozsahu =====+==== Veřejná zakázka malého rozsahu ====
  
  [[https://www.mvcr.cz/soubor/verejne-zakazky-maleho-rozsahu-studijni-prirucka-pro-zastupitele-obci-2020.aspx|Veřejnou zakázku malého rozsahu]] (s předpokládanou hodnotou do 2 mil. Kč bez DPH na dodávky či služby, s předpokládanou hodnotou do 6 mil. Kč bez DPH na stavební práce) – zadávanou mimo režim zákona může zadavatel zadat formou:  [[https://www.mvcr.cz/soubor/verejne-zakazky-maleho-rozsahu-studijni-prirucka-pro-zastupitele-obci-2020.aspx|Veřejnou zakázku malého rozsahu]] (s předpokládanou hodnotou do 2 mil. Kč bez DPH na dodávky či služby, s předpokládanou hodnotou do 6 mil. Kč bez DPH na stavební práce) – zadávanou mimo režim zákona může zadavatel zadat formou:
Řádek 79: Řádek 79:
  
 <WRAP center info> <WRAP center info>
- [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134|Zákon č. 134/2016 Sb.,]] o zadávání veřejných zakázek+ [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134|Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek]]. 
 </WRAP> </WRAP>
-==== Fáze veřejné zakázky ====+=== Fáze veřejné zakázky ===
  
   * příprava zadávacích podmínek (zadávací podmínky zadavatel stanoví v zadávací dokumentaci či ve výzvě k podání nabídky)   * příprava zadávacích podmínek (zadávací podmínky zadavatel stanoví v zadávací dokumentaci či ve výzvě k podání nabídky)
Řádek 99: Řádek 99:
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Zadávací podmínky ====+=== Zadávací podmínky ===
  
 <WRAP center round box 100%> <WRAP center round box 100%>
Řádek 105: Řádek 105:
 </WRAP>  </WRAP> 
  
-**V § 28 odst. 1 písm. a)** zákona jsou zadávací podmínky definovány jako zadavatelem stanovené:+**[[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p28|V § 28 odst. 1 písm. a)]]** zákona jsou zadávací podmínky definovány jako zadavatelem stanovené:
  
   * podmínky průběhu zadávacího řízení,   * podmínky průběhu zadávacího řízení,
Řádek 113: Řádek 113:
   * další podmínky pro uzavření smlouvy na veřejnou zakázku podle § 104.   * další podmínky pro uzavření smlouvy na veřejnou zakázku podle § 104.
  
-Zadávací dokumentace je formální podobou zadávacích podmínek, tedy dokumentem nebo častěji jejich souborem, ve kterých zadavatel uveřejňuje své zadávací podmínky. Zákon zadávací dokumentaci definuje v § 28 odst. 1 písm. b) jako veškeré písemné dokumenty obsahující zadávací podmínky, sdělované nebo zpřístupňované účastníkům zadávacího či výběrového řízení při zahájení zadávacího řízení, včetně formulářů podle § 212 a výzev uvedených v příloze č. 6 k zákonu.+Zadávací dokumentace je formální podobou zadávacích podmínek, tedy dokumentem nebo častěji jejich souborem, ve kterých zadavatel uveřejňuje své zadávací podmínky. Zákon zadávací dokumentaci definuje [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p28|v § 28 odst. 1 písm. b)]] jako veškeré písemné dokumenty obsahující zadávací podmínky, sdělované nebo zpřístupňované účastníkům zadávacího či výběrového řízení při zahájení zadávacího řízení, včetně formulářů podle § 212 a výzev uvedených [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#f5807500|v příloze č. 6 k zákonu]].
  
-==== Zpracování zadávací dokumentace ====+=== Zpracování zadávací dokumentace ===
  
 **Dostatečná podrobnost** **Dostatečná podrobnost**
  
-Zadavatel je podle § 36 povinen poskytnout zadávací podmínky v takové míře podrobnosti, aby umožnil účast dodavatele v zadávacím řízení.+Zadavatel je podle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p36|§ 36]] povinen poskytnout zadávací podmínky v takové míře podrobnosti, aby umožnil účast dodavatele v zadávacím řízení.
  
 Pojem „účast dodavatele“ je třeba vnímat široce a zahrnout pod něj nejen podání nabídky. Zadávací podmínky musí být poskytnuty v takové míře podrobnosti, aby: Pojem „účast dodavatele“ je třeba vnímat široce a zahrnout pod něj nejen podání nabídky. Zadávací podmínky musí být poskytnuty v takové míře podrobnosti, aby:
Řádek 130: Řádek 130:
   * mohlo dojít k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem.   * mohlo dojít k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem.
  
-<WRAP center round box 100%> +<WRAP center important 100%> 
-Zadavatel by proto měl zpracování zadávací dokumentace věnovat náležitou pozornost.+Zadavatel by měl zpracování zadávací dokumentace věnovat náležitou pozornost.
 </WRAP> </WRAP>
    
Řádek 138: Řádek 138:
 Ve všech druzích zadávacího řízení včetně otevřeného řízení ale především platí, že určité části smlouvy mohou být doplňovány i po podání nabídek. Platí totiž, že: Ve všech druzích zadávacího řízení včetně otevřeného řízení ale především platí, že určité části smlouvy mohou být doplňovány i po podání nabídek. Platí totiž, že:
    
-  * podle § 46 může být nabídka doplněna o údaje, doklady, vzorky nebo modely, které nebudou hodnoceny podle kritérií hodnocení; +  * podle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p46|§ 46]] může být nabídka doplněna o údaje, doklady, vzorky nebo modely, které nebudou hodnoceny podle kritérií hodnocení; 
-  * podle § 104 odst. 1 si zadavatel může v zadávací dokumentaci vyhradit další součinnost vybraného dodavatele, na základě které může být smlouva finalizována.+  * podle [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p104|§ 104 odst. 1]] si zadavatel může v zadávací dokumentaci vyhradit další součinnost vybraného dodavatele, na základě které může být smlouva finalizována.
  
 <WRAP center important 100%> <WRAP center important 100%>
Řádek 145: Řádek 145:
 </WRAP> </WRAP>
  
-==== Posuzování a hodnocení nabídek ====+=== Posuzování a hodnocení nabídek ===
  
 **Výběrové řízení na zakázku malého rozsahu** **Výběrové řízení na zakázku malého rozsahu**
  
-Hodnotící komise není dle zákona povinná. Hodnotící komise může být ustanovena v souladu s interním předpisem zadavatele, přičemž by měla stanovit organizační požadavky na jmenování a činnost komise. Vlastní činnost komise spočívající v posuzování a hodnocení nabídek podaných ve výběrovém řízení je vykonávána v návaznosti na požadavky zadavatele vyjádřené v dokumentaci zakázky. Pravidla popsaná dále v této příručce pro veřejné zakázky zadávané v režimu zákona, tj. v zadávacím řízení, se přiměřeně aplikují i na činnost komise v rámci veřejné zakázky malého rozsahu.+Hodnoticí komise není dle zákona povinná. Může být ustanovena v souladu s interním předpisem zadavatele, přičemž by měla stanovit organizační požadavky na jmenování a činnost komise. Vlastní činnost komise spočívající v posuzování a hodnocení nabídek podaných ve výběrovém řízení je vykonávána v návaznosti na požadavky zadavatele vyjádřené v dokumentaci zakázky. Pravidla popsaná dále v této příručce pro veřejné zakázky zadávané v režimu zákona, tj. v zadávacím řízení, se přiměřeně aplikují i na činnost komise v rámci veřejné zakázky malého rozsahu.
  
-==== Veřejná zakázka ====+=== Veřejná zakázka ===
  
 <WRAP center tip 100%> <WRAP center tip 100%>
-V souladu s § 42 zákona může zadavatel k provádění úkonů pověřit komisi (zákon dává zadavateli možnost, ale neukládá povinnost).+V souladu [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p42|s § 42 zákona]] může zadavatel k provádění úkonů pověřit komisi (zákon dává zadavateli možnost, ale neukládá povinnost).
 </WRAP> </WRAP>
  
-**Úkony hodnotící komise**+**Úkony hodnoticí komise**
  
-V průběhu zadávacího/výběrového řízení zadavatel, respektive hodnotící komise, vybírá z účastníků zadávacího/výběrového řízení dodavatele na základě:+V průběhu zadávacího/výběrového řízení zadavatel, respektive hodnoticí komise, vybírá z účastníků zadávacího/výběrového řízení dodavatele na základě:
  
   * posouzení splnění podmínek účasti v zadávacím/výběrovém řízení,   * posouzení splnění podmínek účasti v zadávacím/výběrovém řízení,
Řádek 171: Řádek 171:
  
 **Podmínky účasti v řízení** **Podmínky účasti v řízení**
 +
 +Pro účast v řízení je důležité:
  
   * stanovení kvalifikace a způsobilosti dodavatele,   * stanovení kvalifikace a způsobilosti dodavatele,
Řádek 179: Řádek 181:
 **Hodnocení nabídek** **Hodnocení nabídek**
  
-To je prováděno podle ekonomické výhodnosti nabídek, a to buď:+To je prováděno podle ekonomické výhodnosti nabídek, a to:
  
   * na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality včetně poměru nákladů životního cyklu a kvality,   * na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality včetně poměru nákladů životního cyklu a kvality,
Řádek 187: Řádek 189:
 {{:rizeni:hodnoceni_nabidek.jpg?600|Hodnocení nabídek}} {{:rizeni:hodnoceni_nabidek.jpg?600|Hodnocení nabídek}}
  
-//Obr. 12 Hodnocení nabídek//+//Obr. 12Hodnocení nabídek//
  
-Klíčovým dokumentem hodnocení je Zadávací dokumentace veřejné zakázky, případně Výzva k podání nabídky. Zadavatel musí v zadávací dokumentaci stanovit podmínky účasti a pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují:+Klíčovým dokumentem hodnocení je **Zadávací dokumentace veřejné zakázky**, případně **Výzva k podání nabídky**. Zadavatel musí v zadávací dokumentaci stanovit podmínky účasti a pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují:
  
   * kritéria hodnocení,    * kritéria hodnocení, 
Řádek 195: Řádek 197:
   * váhu nebo jiný matematický vztah mezi kritérii.   * váhu nebo jiný matematický vztah mezi kritérii.
  
-Zadávací dokumentace vymezuje jednotlivé podmínky účasti dodavatelů v řízení, zpravidla požadavky na jejich kvalifikaci a hodnotící kritéria pro vyhodnocení nabídek. Pozornost je nutné věnovat Vysvětlení zadávací dokumentace veřejné zakázky a Změně zadávací dokumentace veřejné zakázky. Tyto dokumenty mohou výrazně modifikovat dílčí pravidla původně upravená v zadávací dokumentaci.+Zadávací dokumentace vymezuje jednotlivé podmínky účasti dodavatelů v řízení, zpravidla požadavky na jejich kvalifikaci a hodnoticí kritéria pro vyhodnocení nabídek. Pozornost je nutné věnovat Vysvětlení zadávací dokumentace veřejné zakázky a Změně zadávací dokumentace veřejné zakázky. Tyto dokumenty mohou výrazně modifikovat dílčí pravidla původně upravená v zadávací dokumentaci.
  
 <WRAP center important 100%> <WRAP center important 100%>
-Opomenutím těchto vysvětlení a změn se zadavatel nebo hodnotící komise může dopustit zásadních nedostatků při posuzování a hodnocení nabídek.+Opomenutím těchto vysvětlení a změn se zadavatel nebo hodnoticí komise může dopustit zásadních nedostatků při posuzování a hodnocení nabídek.
 </WRAP> </WRAP>
  
-Při posuzování nabídek se zadavatel či hodnotící komise typicky zaměřuje na posouzení splnění kvalifikace a způsobilosti:+Při posuzování nabídek se zadavatel či hodnoticí komise typicky zaměřuje na posouzení splnění kvalifikace a způsobilosti: 
 +  * základní způsobilost, 
 +  * profesní způsobilost, 
 +  * ekonomická kvalifikace, 
 +  * technická kvalifikace, 
 +  * technické podmínky vymezující předmět veřejné zakázky, 
 +  * obchodní nebo jiné smluvní podmínky, 
 +  * zvláštní podmínky plnění veřejné zakázky.
  
-**základní způsobilost**+**Základní způsobilost**
  
   * nedoplatky na daních, sociálním zabezpečení, veřejném zdravotním pojištění, bezúhonnost, neexistence úpadku či likvidace   * nedoplatky na daních, sociálním zabezpečení, veřejném zdravotním pojištění, bezúhonnost, neexistence úpadku či likvidace
Řádek 232: Řádek 241:
   * posouzení, zda nabídka zohledňuje požadavky zadavatele z hlediska vlivu na životní prostředí, sociálních důsledků vyplývajících z předmětu veřejné zakázky a hospodářské oblasti nebo inovací.   * posouzení, zda nabídka zohledňuje požadavky zadavatele z hlediska vlivu na životní prostředí, sociálních důsledků vyplývajících z předmětu veřejné zakázky a hospodářské oblasti nebo inovací.
  
-Shledá-li zadavatel či hodnotící komise během posuzování nabídky **nedostatky**, případně zjistí, že nabídka neobsahuje doklady k prokázání výše uvedených skutečností, má možnost **požádat dodavatele o písemné objasnění nabídky.** V žádosti je třeba přesně specifikovat nedostatky, jež má dodavatel vysvětlit, příp. doklady, které je třeba doložit, přičemž dodavateli stanoví odpovídající lhůtu. Následně je jejím úkolem konstatovat, zda dodavatel svou nabídku vysvětlil nebo zda doložil požadované doklady. +Shledá-li zadavatel či hodnoticí komise během posuzování nabídky **nedostatky**, případně zjistí, že nabídka neobsahuje doklady k prokázání výše uvedených skutečností, má možnost **požádat dodavatele o písemné objasnění nabídky.** V žádosti je třeba přesně specifikovat nedostatky, jež má dodavatel vysvětlit, příp. doklady, které je třeba doložit, přičemž dodavateli stanoví odpovídající lhůtu. Následně je jejím úkolem konstatovat, zda dodavatel svou nabídku vysvětlil nebo zda doložil požadované doklady. 
  
 <WRAP center info> <WRAP center info>
Řádek 239: Řádek 248:
  
 <WRAP center important 100%> <WRAP center important 100%>
-Důvody, pro které může být dodavatel vyloučen (resp. vybraný dodavatel musí být) z účasti v řízení, vymezuje § 48 zákona.+Důvody, pro které může být dodavatel vyloučen (resp. vybraný dodavatel musí být) z účasti v řízení, vymezuje [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p48|§ 48 zákona o zadávání veřejných zakázek]].
 </WRAP> </WRAP>
  
-Zákon také upravuje možnost změny podané nabídky – viz § 46 odst. 2 a 3 zákona. Změnou nabídky ovšem nesmí dojít ke změně údajů, dokladů, vzorků nebo modelů, které jsou předmětem hodnocení. +Zákon také upravuje možnost změny podané nabídky – [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p46|viz § 46 odst. 2 a 3 zákona o zadávání veřejných zakázek]]. Změnou nabídky ovšem nesmí dojít ke změně údajů, dokladů, vzorků nebo modelů, které jsou předmětem hodnocení. 
  
-=== Proces a jednotlivé aspekty hodnocení nabídek ===+== Proces a jednotlivé aspekty hodnocení nabídek ==
  
 Hodnotící komise hodnotí nabídky dle kritérií stanovených předem v zadávací dokumentaci. Vhodné je v této souvislosti vyvrátit nesprávnou domněnku, že samotná cena nemůže být předmětem hodnocení nabídky, tj. že nabídky je třeba vždy hodnotit podle nejnižší nabídkové ceny a dalšího kritéria – takové pravidlo zákon upravuje pouze v některých případech, v nichž je vyžadováno, aby dodavatel prokázal určité tvůrčí schopnosti (typicky u architektonických, stavebních, technických a inspekčních služeb), a to konkrétně v § 114 odst. 3. V jiných případech tedy může být cena jediným hodnotícím kritériem.  Hodnotící komise hodnotí nabídky dle kritérií stanovených předem v zadávací dokumentaci. Vhodné je v této souvislosti vyvrátit nesprávnou domněnku, že samotná cena nemůže být předmětem hodnocení nabídky, tj. že nabídky je třeba vždy hodnotit podle nejnižší nabídkové ceny a dalšího kritéria – takové pravidlo zákon upravuje pouze v některých případech, v nichž je vyžadováno, aby dodavatel prokázal určité tvůrčí schopnosti (typicky u architektonických, stavebních, technických a inspekčních služeb), a to konkrétně v § 114 odst. 3. V jiných případech tedy může být cena jediným hodnotícím kritériem. 
Řádek 259: Řádek 268:
  
 Nedoloží-li dodavatel oprávněnost mimořádně nízké nabídkové ceny nebo sezná-li hodnotící komise, že vysvětlení nebylo dostatečné, lze dodavatele z tohoto titulu vyloučit – zákon tedy neklade povinnost dodavatele nabízejícího plnění s mimořádně nízkou nabídkovou cenou vyloučit; takový postup je na odpovědnosti komise, resp. zadavatele, s výjimkou stanovenou zákonem v § 113 odst. 6 (účastník nedoloží formální prohlášení týkající se mimořádně nízké nabídkové ceny). Nedoloží-li dodavatel oprávněnost mimořádně nízké nabídkové ceny nebo sezná-li hodnotící komise, že vysvětlení nebylo dostatečné, lze dodavatele z tohoto titulu vyloučit – zákon tedy neklade povinnost dodavatele nabízejícího plnění s mimořádně nízkou nabídkovou cenou vyloučit; takový postup je na odpovědnosti komise, resp. zadavatele, s výjimkou stanovenou zákonem v § 113 odst. 6 (účastník nedoloží formální prohlášení týkající se mimořádně nízké nabídkové ceny).
-=== Způsoby vyhodnocení nabídek ===+== Způsoby vyhodnocení nabídek ==
  
 Nabídky lze hodnotit jak pouze podle nejnižší nabídkové ceny, tak na základě kombinace nabídkové ceny a jiných hodnotících kritérií, jak naznačují následující vzorce. Nabídky lze hodnotit jak pouze podle nejnižší nabídkové ceny, tak na základě kombinace nabídkové ceny a jiných hodnotících kritérií, jak naznačují následující vzorce.
Řádek 276: Řádek 285:
                                                                        
 <WRAP center info> <WRAP center info>
-CELKOVÉ HODNOCENÍ POČET BODŮ ZÍSKANÝCH V RÁMCI KRITÉRIA VÁHA KRITÉRIA V %+celkové hodnocení počet bodů získaných v rámci kritéria váha kritéria v %
 </WRAP> </WRAP>
    
Řádek 290: Řádek 299:
   * hodnotící komise jako celek.   * hodnotící komise jako celek.
  
-Výstupy své činnosti komise shrne do **Zprávy o hodnocení nabídek**,((Zprávu o hodnocení nabídek archivuje zadavatel jako součást spisu veřejné zakázky.)) kdy požadavky na její strukturu a obsah uvádí zákon v § 119.+Výstupy své činnosti komise shrne do **Zprávy o hodnocení nabídek**,((Zprávu o hodnocení nabídek archivuje zadavatel jako součást spisu veřejné zakázky.)) kdy požadavky na její strukturu a obsah uvádí [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-134#p119|zákon o zadávání veřejných zakázek v § 119]].
  
 <WRAP center info> <WRAP center info>
Řádek 298: Řádek 307:
 Zákon upravuje vyloučení jediného dodavatele jako volitelnou možnost. Zákon upravuje vyloučení jediného dodavatele jako volitelnou možnost.
  
-===== Portál o veřejných zakázkách =====+==== Portál o veřejných zakázkách ====
  
-Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek (dále jen NIPEZ) je soustava informačních systémů podporující procesy elektronizace zadávání veřejných zakázek. NIPEZ v sobě sdružuje systémy, které umožňují služby od uveřejňování informací až po elektronickou komunikaci mezi zadavatelem a dodavatelem. Některé ze systémů NIPEZ jsou ve správě Ministerstva pro místní rozvoj, jiné jsou ve správě soukromých poskytovatelů.((Portál o veřejných zakázkách [online]. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2020 [cit. 2020-11-07]. Dostupné z: https://portal-vz.cz/ ))+Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek (dále jen NIPEZ) je soustava informačních systémů podporující procesy elektronizace zadávání veřejných zakázek. NIPEZ v sobě sdružuje systémy, které umožňují služby od uveřejňování informací až po elektronickou komunikaci mezi zadavatelem a dodavatelem. Některé ze systémů NIPEZ jsou ve správě Ministerstva pro místní rozvoj, jiné jsou ve správě soukromých poskytovatelů.
  
 Informace najdete nejen na  [[https://portal-vz.cz/ |Portálu o veřejných zakázkách, ]] ale také např. na  [[https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/aktuality-z-verejnych-zakazek.html |Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ]]  nebo na  [[https://ciselnik.nipez.cz/faces/login.xhtml |číselníku NIPEZ.]]    Informace najdete nejen na  [[https://portal-vz.cz/ |Portálu o veřejných zakázkách, ]] ale také např. na  [[https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/aktuality-z-verejnych-zakazek.html |Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ]]  nebo na  [[https://ciselnik.nipez.cz/faces/login.xhtml |číselníku NIPEZ.]]   
 +
 +<WRAP center info 100%>
 +Další užitečné zdroje vztahující se k obsahu této kapitoly najdete v [[rizeni:priloha_06_verejne_zakazky|příloze 6]].
 +</WRAP>
      
  
 <-ekonomicke_rizeni|5. Ekonomické řízení ^obsah|Obsah^hospodareni_s_majetkem|7. Hospodaření s majetkem-> <-ekonomicke_rizeni|5. Ekonomické řízení ^obsah|Obsah^hospodareni_s_majetkem|7. Hospodaření s majetkem->
rizeni/verejne_zakazky.1644481256.txt.gz · Poslední úprava: 2022/02/10 09:20 autor: maries