Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
Obě strany předchozí revizePředchozí verzeNásledující verze | Předchozí verzePoslední revizeObě strany příští revize | ||
rizeni:verejne_zakazky [2022/02/10 09:29] – [Veřejná zakázka] maries | rizeni:verejne_zakazky [2024/01/16 09:38] – linda | ||
---|---|---|---|
Řádek 21: | Řádek 21: | ||
====== Veřejné zakázky ====== | ====== Veřejné zakázky ====== | ||
- | Veřejná zakázka je formalizovaný postup směřující k výběru dodavatele. Vybraný dodavatel pro zadavatele poskytne určité dodávky, služby, nebo stavební práce. Zadáním veřejné zakázky se rozumí uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem.((Věstník veřejných zakázek. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR [online]. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj | + | Veřejná zakázka je formalizovaný postup směřující k výběru dodavatele. Vybraný dodavatel pro zadavatele poskytne určité dodávky, služby, nebo stavební práce. Zadáním veřejné zakázky se rozumí uzavření úplatné smlouvy mezi zadavatelem a dodavatelem.((//Věstník veřejných zakázek// [online]. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, © 2024 [cit. 2024-01-16]. Dostupné z: https://vvz.nipez.cz/ |
Záleží na zřizovateli knihovny a směrnicích, | Záleží na zřizovateli knihovny a směrnicích, | ||
Řádek 105: | Řádek 105: | ||
</ | </ | ||
- | **V § 28 odst. 1 písm. a)** zákona jsou zadávací podmínky definovány jako zadavatelem stanovené: | + | **[[https:// |
* podmínky průběhu zadávacího řízení, | * podmínky průběhu zadávacího řízení, | ||
Řádek 113: | Řádek 113: | ||
* další podmínky pro uzavření smlouvy na veřejnou zakázku podle § 104. | * další podmínky pro uzavření smlouvy na veřejnou zakázku podle § 104. | ||
- | Zadávací dokumentace je formální podobou zadávacích podmínek, tedy dokumentem nebo častěji jejich souborem, ve kterých zadavatel uveřejňuje své zadávací podmínky. Zákon zadávací dokumentaci definuje v § 28 odst. 1 písm. b) jako veškeré písemné dokumenty obsahující zadávací podmínky, sdělované nebo zpřístupňované účastníkům zadávacího či výběrového řízení při zahájení zadávacího řízení, včetně formulářů podle § 212 a výzev uvedených v příloze č. 6 k zákonu. | + | Zadávací dokumentace je formální podobou zadávacích podmínek, tedy dokumentem nebo častěji jejich souborem, ve kterých zadavatel uveřejňuje své zadávací podmínky. Zákon zadávací dokumentaci definuje |
==== Zpracování zadávací dokumentace ==== | ==== Zpracování zadávací dokumentace ==== | ||
Řádek 119: | Řádek 119: | ||
**Dostatečná podrobnost** | **Dostatečná podrobnost** | ||
- | Zadavatel je podle § 36 povinen poskytnout zadávací podmínky v takové míře podrobnosti, | + | Zadavatel je podle [[https:// |
Pojem „účast dodavatele“ je třeba vnímat široce a zahrnout pod něj nejen podání nabídky. Zadávací podmínky musí být poskytnuty v takové míře podrobnosti, | Pojem „účast dodavatele“ je třeba vnímat široce a zahrnout pod něj nejen podání nabídky. Zadávací podmínky musí být poskytnuty v takové míře podrobnosti, | ||
Řádek 130: | Řádek 130: | ||
* mohlo dojít k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem. | * mohlo dojít k uzavření smlouvy s vybraným dodavatelem. | ||
- | <WRAP center | + | <WRAP center |
- | Zadavatel by proto měl zpracování zadávací dokumentace věnovat náležitou pozornost. | + | Zadavatel by měl zpracování zadávací dokumentace věnovat náležitou pozornost. |
</ | </ | ||
Řádek 138: | Řádek 138: | ||
Ve všech druzích zadávacího řízení včetně otevřeného řízení ale především platí, že určité části smlouvy mohou být doplňovány i po podání nabídek. Platí totiž, že: | Ve všech druzích zadávacího řízení včetně otevřeného řízení ale především platí, že určité části smlouvy mohou být doplňovány i po podání nabídek. Platí totiž, že: | ||
- | * podle § 46 může být nabídka doplněna o údaje, doklady, vzorky nebo modely, které nebudou hodnoceny podle kritérií hodnocení; | + | * podle [[https:// |
- | * podle § 104 odst. 1 si zadavatel může v zadávací dokumentaci vyhradit další součinnost vybraného dodavatele, na základě které může být smlouva finalizována. | + | * podle [[https:// |
<WRAP center important 100%> | <WRAP center important 100%> | ||
Řádek 154: | Řádek 154: | ||
<WRAP center tip 100%> | <WRAP center tip 100%> | ||
- | V souladu s § 42 zákona může zadavatel k provádění úkonů pověřit komisi (zákon dává zadavateli možnost, ale neukládá povinnost). | + | V souladu |
</ | </ | ||
Řádek 189: | Řádek 189: | ||
{{: | {{: | ||
- | //Obr. 12 - Hodnocení nabídek// | + | //Obr. 12: Hodnocení nabídek// |
- | Klíčovým dokumentem hodnocení je Zadávací dokumentace veřejné zakázky, případně Výzva k podání nabídky. Zadavatel musí v zadávací dokumentaci stanovit podmínky účasti a pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují: | + | Klíčovým dokumentem hodnocení je **Zadávací dokumentace veřejné zakázky**, případně |
* kritéria hodnocení, | * kritéria hodnocení, | ||
Řádek 248: | Řádek 248: | ||
<WRAP center important 100%> | <WRAP center important 100%> | ||
- | Důvody, pro které může být dodavatel vyloučen (resp. vybraný dodavatel musí být) z účasti v řízení, vymezuje § 48 zákona. | + | Důvody, pro které může být dodavatel vyloučen (resp. vybraný dodavatel musí být) z účasti v řízení, vymezuje |
</ | </ | ||
- | Zákon také upravuje možnost změny podané nabídky – viz § 46 odst. 2 a 3 zákona. Změnou nabídky ovšem nesmí dojít ke změně údajů, dokladů, vzorků nebo modelů, které jsou předmětem hodnocení. | + | Zákon také upravuje možnost změny podané nabídky – [[https:// |
=== Proces a jednotlivé aspekty hodnocení nabídek === | === Proces a jednotlivé aspekty hodnocení nabídek === | ||
Řádek 285: | Řádek 285: | ||
<WRAP center info> | <WRAP center info> | ||
- | CELKOVÉ HODNOCENÍ | + | celkové hodnocení |
</ | </ | ||
Řádek 299: | Řádek 299: | ||
* hodnotící komise jako celek. | * hodnotící komise jako celek. | ||
- | Výstupy své činnosti komise shrne do **Zprávy o hodnocení nabídek**, | + | Výstupy své činnosti komise shrne do **Zprávy o hodnocení nabídek**, |
<WRAP center info> | <WRAP center info> | ||
Řádek 309: | Řádek 309: | ||
===== Portál o veřejných zakázkách ===== | ===== Portál o veřejných zakázkách ===== | ||
- | Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek (dále jen NIPEZ) je soustava informačních systémů podporující procesy elektronizace zadávání veřejných zakázek. NIPEZ v sobě sdružuje systémy, které umožňují služby od uveřejňování informací až po elektronickou komunikaci mezi zadavatelem a dodavatelem. Některé ze systémů NIPEZ jsou ve správě Ministerstva pro místní rozvoj, jiné jsou ve správě soukromých poskytovatelů.((Portál o veřejných zakázkách [online]. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2020 [cit. 2020-11-07]. Dostupné z: https:// | + | Národní infrastruktura pro elektronické zadávání veřejných zakázek (dále jen NIPEZ) je soustava informačních systémů podporující procesy elektronizace zadávání veřejných zakázek. NIPEZ v sobě sdružuje systémy, které umožňují služby od uveřejňování informací až po elektronickou komunikaci mezi zadavatelem a dodavatelem. Některé ze systémů NIPEZ jsou ve správě Ministerstva pro místní rozvoj, jiné jsou ve správě soukromých poskytovatelů. |
Informace najdete nejen na [[https:// | Informace najdete nejen na [[https:// | ||
+ | |||
+ | <WRAP center info 100%> | ||
+ | Další užitečné zdroje vztahující se k obsahu této kapitoly najdete v [[rizeni: | ||
+ | </ | ||
| | ||
< | < |