Jak řídit knihovnu

Příručka pro začínající vedoucí/ředitele knihoven

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


rizeni:test4

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
rizeni:test4 [2021/11/01 18:44] mariesrizeni:test4 [2021/11/01 19:10] (aktuální) maries
Řádek 1: Řádek 1:
-Testovací stránka 4 
-Tučně**Tučně** 
-nadpis 
- ===== Ekonomické řízení ===== 
-====== Zdroje financování knihovny ====== 
-  
-Většina knihoven je financována z veřejných zdrojů, tj. z rozpočtu obcí, měst, škol, vědeckých ústavů a dalších institucí, které provozují knihovny. Ze státního rozpočtu je financován jen omezený počet ústředních knihoven, jako jsou NK ČR, Národní technická knihovna, Národní lékařská knihovna apod. Dalším zdrojem jsou příjmy z vlastní činnosti. 
-===== Mimozdrojové financování ===== 
- tvoří menší část rozpočtu – zde jde o dotace, granty a další projekty podporující činnost knihoven. Nejčastěji využívaným dotačním zdroje je program Veřejné informační služby knihoven (dále jen VISK) a Knihovna 21. století, vyhlašované MK ČR.  
-====== Sestavení návrhu rozpočtu ====== 
-, rozpočtu a střednědobého výhledu 
-Veřejná zakázka 
-V souladu s § 42 zákona může zadavatel k provádění úkonů pověřit komisi. (zákon dává zadavateli možnost, ale neukládá povinnost). 
-Úkony hodnotící komise 
-V průběhu zadávacího/výběrového řízení zadavatel, respektive hodnotící komise, vybírá z účastníků zadávacího/výběrového řízení dodavatele na základě: 
-• posouzení splnění podmínek účasti v zadávacím/výběrovém řízení, 
-• hodnocení nabídek. 
-Zákonem není stanoveno pořadí jednotlivých úkonů pro výběr dodavatele od ukončení otevírání nabídek až do uzavření smlouvy. Zadavatel, případně hodnotící komise, může nejdříve posoudit nabídky, resp. podmínky účasti v řízení, a posléze hodnotit nabídky. Také může nejprve vyhodnotit nabídky a poté posoudit splnění podmínek účasti v řízení, případně může posoudit podmínky v účasti v řízení pouze u nabídky vybraného dodavatele, u něhož ovšem musí posoudit podmínky účasti vždy. 
-Postup zadavatele či komise při posuzování a hodnocení nabídek nemá konkrétní pořadí, jednotlivé kroky nejsou podmíněny jinými kroky – pouze jsou dána pravidla, co musí nabídka vybraného dodavatele dle zadávací dokumentace splňovat. Záleží na zadavateli (příp. na komisi), v jakém pořadí bude nabídky zpracovávat, posuzovat i hodnotit a jaký zvolí konkrétní postup.  
-===== Výstupy těchto činností ===== 
- jsou ve všech případech shodné, resp. se promítnou do konečné jedné Zprávy o hodnocení nabídek a celkové Písemné zprávy zadavatele. 
-====== Podmínky účasti v řízení ====== 
  
-• stanovení kvalifikace a způsobilosti dodavatele, 
-• technické podmínky vymezující předmět veřejné zakázky, 
- 
-Zadavatel by proto měl zpracování zadávací dokumentace věnovat náležitou pozornost.  
- 
-Platí ale, že požadavek na podrobnost zadávacích podmínek je vztažen k umožnění účasti dodavatelů, ne k sepsání smlouvy.  
- 
-Zadavatel nemusí zadávací podmínky sestavovat tak podrobně, aby součástí nabídky mohl být podepsaný návrh smlouvy. Ve druzích zadávacího řízení obsahujících jednání by to nebylo možné.  
- 
-•   * Nečíslovaný seznamtechnická kvalifikace 
-o   * Nečíslovaný seznamtypicky významné realizované zakázky v minulosti, zkušenosti členů realizačního týmu, opatření v oblasti řízení z hlediska ochrany životního prostředí apod. 
-•   * Nečíslovaný seznamtechnické podmínky vymezující předmět veřejné zakázky 
-o posouzení, zda nabízený předmět odpovídá požadavkům a parametrům vymezeným zadavatelem v zadávací dokumentaci  
-•   * Nečíslovaný seznamobchodní nebo jiné smluvní podmínky 
-o posouzení, zda návrh smlouvy předložený dodavatelem v nabídce zcela odpovídá vzorovému návrhu smlouvy obsaženému v zadávací dokumentaci či obchodním podmínkám zadavatele 
-•   * Nečíslovaný seznamzvláštní podmínky plnění veřejné zakázky 
-o posouzení, zda nabídka zohledňuje požadavky zadavatele z hlediska vlivu na životní prostředí, sociálních důsledků vyplývajících z předmětu veřejné zakázky a hospodářské oblasti nebo inovací 
  
 +[[rizeni:informace_pro_editory|]]
  
 +[[http://example.com|Externí odkaz]]
  
  
  
  
rizeni/test4.1635788674.txt.gz · Poslední úprava: 2021/11/01 18:44 autor: maries