Jak řídit knihovnu

Příručka pro začínající vedoucí/ředitele knihoven

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


rizeni:rizeni_knihovny

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revizePředchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
rizeni:rizeni_knihovny [2022/02/24 15:16] – [Vedoucí knihovny jako organizační složky obce] mariesrizeni:rizeni_knihovny [2024/03/07 11:24] (aktuální) maries
Řádek 36: Řádek 36:
 ===== Statutární orgán knihovny, příspěvkové organizace ===== ===== Statutární orgán knihovny, příspěvkové organizace =====
  
-Jako každá právnická osoba musí mít i příspěvková organizace ustaven statutární orgán.((DOBROZEMSKÝ, Václav. Některé otázky právního postavení vedoucího příspěvkové organizace obce. In: //Portál DAUČ.cz// [online]. Praha: Wolters Kluwer,  23. 6. 2017[cit. 2021-02-21]. Dostupné z: https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=234574))+Jako každá právnická osoba musí mít i příspěvková organizace ustaven statutární orgán.((DOBROZEMSKÝ, Václav. Některé otázky právního postavení vedoucího příspěvkové organizace obce. //DAUČ// [online]. Praha: Wolters Kluwer, 23. 6. 2017 [cit. 2021-02-21]. Dostupné z: https://www.dauc.cz/dokument/?modul=li&cislo=234574))
  
 Statutárnímu orgánu náleží veškerá působnost, kterou zakladatelské právní jednání, zákon nebo rozhodnutí orgánu veřejné moci nesvěří jinému orgánu právnické osoby.((Viz § 163 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.)) Statutárnímu orgánu náleží veškerá působnost, kterou zakladatelské právní jednání, zákon nebo rozhodnutí orgánu veřejné moci nesvěří jinému orgánu právnické osoby.((Viz § 163 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.))
Řádek 43: Řádek 43:
  
 <WRAP center info> <WRAP center info>
-[[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89|Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.]]+[[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89|Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]].
 </WRAP> </WRAP>
  
Řádek 55: Řádek 55:
   * Ředitel knihovny může být zřizovatelem jmenován na dobu určitou nebo neurčitou.   * Ředitel knihovny může být zřizovatelem jmenován na dobu určitou nebo neurčitou.
   * Rovněž pověření výkonem funkce (dočasně – např. do doby, než bude jmenován vhodný kandidát, jenž obsadí příslušnou funkci na základě výběrového řízení, nebo než pomine překážka v práci u zaměstnance dosud zastávajícího funkci ředitele – např. skončí jeho mateřská nebo rodičovská dovolená, dlouhodobá pracovní neschopnost, výkon veřejné funkce apod.), provedené se souhlasem zaměstnance, je třeba považovat za jmenování na pracovní místo vedoucího zaměstnance na dobu určitou, nikoliv za pouhé zastupování jiného vedoucího pracovníka.   * Rovněž pověření výkonem funkce (dočasně – např. do doby, než bude jmenován vhodný kandidát, jenž obsadí příslušnou funkci na základě výběrového řízení, nebo než pomine překážka v práci u zaměstnance dosud zastávajícího funkci ředitele – např. skončí jeho mateřská nebo rodičovská dovolená, dlouhodobá pracovní neschopnost, výkon veřejné funkce apod.), provedené se souhlasem zaměstnance, je třeba považovat za jmenování na pracovní místo vedoucího zaměstnance na dobu určitou, nikoliv za pouhé zastupování jiného vedoucího pracovníka.
-  * Řediteli knihovny, jako statutárnímu orgánu, již dále nepřísluší oprávnění jmenovat svého zástupce, který by měl rovněž [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-192?text=%C2%A720%20192%2F2021|oprávnění a postavení statutárního orgánu.]] +  * Řediteli knihovny, jako statutárnímu orgánu, již dále nepřísluší oprávnění jmenovat svého zástupce, který by měl rovněž [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2021-192?text=%C2%A720%20192%2F2021|oprávnění a postavení statutárního orgánu]]
  
 ==== Jednání ředitele za knihovnu ==== ==== Jednání ředitele za knihovnu ====
Řádek 144: Řádek 144:
 ==== Změna osoby ředitele ==== ==== Změna osoby ředitele ====
  
-V případě změny osoby ředitele předá odcházející ředitel za přítomnosti zástupce provozovatele veškerou agendu organizace novému řediteli, a to nejpozději do jednoho měsíce od dne, k němuž byl nový ředitel jmenován. K datu předání je nezbytné vyhotovit písemný předávací protokol ve třech originálech, z nichž každá strana obdrží jeden (předávající, přejímající, zástupce zřizovatele).+V případě změny osoby ředitele předá odcházející ředitel za přítomnosti zástupce zřizovatele veškerou agendu organizace novému řediteli, a to nejpozději do jednoho měsíce od dne, k němuž byl nový ředitel jmenován. K datu předání je nezbytné vyhotovit písemný předávací protokol ve třech originálech, z nichž každá strana obdrží jeden (předávající, přejímající, zástupce zřizovatele).
  
 === Předávaná agenda === === Předávaná agenda ===
Řádek 155: Řádek 155:
   * rozpočet organizace a stav jeho plnění a čerpání, stav peněžních fondů a bankovních účtů k datu předání a dokumenty týkající se financování knihovny (např. rozpis příspěvku zřizovatele včetně jeho úprav, smlouvy o dotacích aj.),   * rozpočet organizace a stav jeho plnění a čerpání, stav peněžních fondů a bankovních účtů k datu předání a dokumenty týkající se financování knihovny (např. rozpis příspěvku zřizovatele včetně jeho úprav, smlouvy o dotacích aj.),
   * agendu účetnictví,   * agendu účetnictví,
-  * inventurní soupisy veškerého majetku z mimořádné nebo řádné inventury provedené ke dni předání, kterou zabezpečí odcházející ředitel. Podpisem předávacího protokolu stvrdí nový ředitel fyzické převzetí majetku knihovny. Případné inventurní rozdíly (manko, přebytek) zjištěné mimořádnou inventarizací řeší organizace v součinnosti s provozovatelem knihovny,+  * inventurní soupisy veškerého majetku z mimořádné nebo řádné inventury provedené ke dni předání, kterou zabezpečí odcházející ředitel. Podpisem předávacího protokolu stvrdí nový ředitel fyzické převzetí majetku knihovny. Případné inventurní rozdíly (manko, přebytek) zjištěné mimořádnou inventarizací řeší organizace v součinnosti se zřizovatelelem knihovny,
   * technickou dokumentaci, revizní zprávy veškerého majetku a přehled závad či soupis případných havarijních stavů,   * technickou dokumentaci, revizní zprávy veškerého majetku a přehled závad či soupis případných havarijních stavů,
   * protokoly o provedených kontrolách (a to i z předešlých let), přehled přijatých opatření k nápravě a veškeré doklady a dokumenty týkající se archivace, vztahující se ke knihovně,   * protokoly o provedených kontrolách (a to i z předešlých let), přehled přijatých opatření k nápravě a veškeré doklady a dokumenty týkající se archivace, vztahující se ke knihovně,
Řádek 174: Řádek 174:
  
 <WRAP center important 100%> <WRAP center important 100%>
-Pozor: porušení povinností veřejného funkcionáře je přestupkem se sankcí.+Je nutné nezapomenout na podání oznámení o osobním zájmu, o činnostech, majetku, příjmech a závazcích – podává se ke dni zahájení výkonu funkce, poté průběžné oznámení do 30. června, a při ukončení výkonu funkce veřejného funkcionáře.  
 +Pozor: porušení povinností veřejného funkcionáře je přestupkem se sankcí, přestupek projednává obecní úřad obce s rozšířenou působností, kde má veřejný funkcionář trvalý pobyt.
 </WRAP> </WRAP>
  
Řádek 209: Řádek 210:
 Výkon práce na pracovním místě ředitele knihovny platí ode dne doručení odvolání nebo vzdání se tohoto místa, nebyl-li v odvolání nebo vzdání se pracovního místa uveden pozdější den. Výkon práce na pracovním místě ředitele knihovny platí ode dne doručení odvolání nebo vzdání se tohoto místa, nebyl-li v odvolání nebo vzdání se pracovního místa uveden pozdější den.
  
-Odvoláním nebo vzdáním se pracovního místa ředitele knihovny pracovní poměr nekončí; zaměstnavatel je povinen tomuto zaměstnanci navrhnout změnu jeho dalšího pracovního zařazení u zaměstnavatele na jinou práci odpovídající jeho zdravotnímu stavu a kvalifikaci. Jestliže zaměstnavatel nemá pro zaměstnance takovou práci nebo ji zaměstnanec odmítne, jde o překážku v práci na straně zaměstnavatele (tj. knihovny) a současně platí, že je dán výpovědní důvod podle  [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262#p52|§ 52 písm. c) zákoníku práce]]. +Odvoláním nebo vzdáním se pracovního místa ředitele knihovny pracovní poměr nekončí; zaměstnavatel (nový ředitel nebo pověřený ředitel) je povinen tomuto zaměstnanci navrhnout změnu jeho dalšího pracovního zařazení v knihovně na jinou práci odpovídající jeho zdravotnímu stavu a kvalifikaci. Jestliže taková práce v knihovně není nebo ji zaměstnanec odmítne, jde o překážku v práci na straně zaměstnavatele (tj. knihovny) a současně platí, že je dán výpovědní důvod podle  [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262#p52|§ 52 písm. c) zákoníku práce]]. 
  
 <WRAP center important 100%> <WRAP center important 100%>
-Je-li ředitel knihovny ze své funkce odvolán nebo se funkce vzdal, do jmenování nového řádného ředitele zřizovatelem nemá knihovna, příspěvková organizace, statutární orgán.+Je-li ředitel knihovny ze své funkce odvolán nebo se funkce vzdal, do jmenování nového "řádného či pověřeného" ředitele zřizovatelem nemá knihovna, příspěvková organizace, statutární orgán.
 </WRAP> </WRAP>
  
 <WRAP center info>  <WRAP center info> 
-Do doby jmenování nového ředitele může knihovnu zastupovat jiný zaměstnanec, pokud je to stanoveno ve vnitřních předpisech knihovny (zástupce statutárního orgánu). Tento pověřený zaměstnanec může činit za knihovnu (aniž by byl statutárním orgánem) právní jednání, včetně právních jednání směřujících k rozvázání pracovního poměru s odstoupivším ředitelem knihovny.+Do doby jmenování nového ředitele může knihovnu zastupovat jiný zaměstnanec, pokud je to stanoveno ve vnitřních předpisech knihovny (zástupce statutárního orgánu). Tento pověřený zaměstnanec může činit za knihovnu právní jednání, včetně právních jednání směřujících k rozvázání pracovního poměru s odstoupivším ředitelem knihovny.
 </WRAP> </WRAP>
  
Řádek 232: Řádek 233:
  
 <WRAP center info> <WRAP center info>
-[[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-250|Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů]] +[[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-250|Zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů]]
 </WRAP> </WRAP>
  
Řádek 272: Řádek 273:
   * plánování a rozvoj knihovnických systémů,   * plánování a rozvoj knihovnických systémů,
   * management změn,   * management změn,
-  * marketing a public relations (dále jen PR).((ŠEDÁ, MarieRICHTER, Vít, ed. Samostatné zajišťování chodu knihovny s univerzálním nebo specializovaným fondem s regionální působností: studijní text. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, 2020. Dostupné také z: https://1url.cz/9KKSK))+  * marketing a public relations (dále jen PR).((ŠEDÁ, Marie a Vít RICHTER. //Samostatné zajišťování chodu knihovny s univerzálním nebo specializovaným fondem s regionální působností: studijní text// [online]. Verze 1.1. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, 2020 [cit. 2022-03-22]. Dostupné z: https://www.msvk.cz/data/filemanager/source/studijn%c3%ad%20texty%20pro%20knihovn%c3%adky/22_%20Zpracov%c3%a1n%c3%ad%20statistick%c3%bdch%20ukazatel%c5%af%20v%c3%bdkon%c5%af%20knihoven_%c5%a0ed%c3%a1_2.pdf))
  
 ===== Organizační kultura ===== ===== Organizační kultura =====
Řádek 283: Řádek 284:
   * Umět stimulovat odcházející zaměstnance ke sdílení znalostí s nástupci. Odcházející pracovník zanechá své znalosti nebo jejich část v organizaci a bude motivován tím, že organizaci svými znalostmi a zkušenostmi přispěl a byl za to také odměněn,    * Umět stimulovat odcházející zaměstnance ke sdílení znalostí s nástupci. Odcházející pracovník zanechá své znalosti nebo jejich část v organizaci a bude motivován tím, že organizaci svými znalostmi a zkušenostmi přispěl a byl za to také odměněn, 
   * využívat všechny dostupné metody předávání znalostí, např. nejlepší praxe, sdílení příběhů či určitou formou sdílení pracovních míst. Zaučení nástupce na některé pozice může trvat i několik let, průměrně 0,5 až 2 roky. Organizace si musí uvědomit, že nejde o zvýšení nákladů, přestože musí investovat do dvou pracovníků na jedné pozici, ale o investici, která se projeví v rychlejší adaptaci nástupce a zvýšení jeho výkonu; v neposlední řadě nedojde ke ztrátě znalostí, protože v organizaci zůstanou,   * využívat všechny dostupné metody předávání znalostí, např. nejlepší praxe, sdílení příběhů či určitou formou sdílení pracovních míst. Zaučení nástupce na některé pozice může trvat i několik let, průměrně 0,5 až 2 roky. Organizace si musí uvědomit, že nejde o zvýšení nákladů, přestože musí investovat do dvou pracovníků na jedné pozici, ale o investici, která se projeví v rychlejší adaptaci nástupce a zvýšení jeho výkonu; v neposlední řadě nedojde ke ztrátě znalostí, protože v organizaci zůstanou,
-  * investovat do samotné tvorby a upevňování firemní kultury s důrazem na podporu zabezpečení kontinuity znalostí. Když bude kontinuita znalostí podporována, přinese to organizaci snížení celkových nákladů na získání a zapracování nových pracovníků.((VNOUČKOVÁ, L., 2012: Monitoring of labour mobility as a way to competitiveness. Journal of Competitiveness, 3, 3105-151.))+  * investovat do samotné tvorby a upevňování firemní kultury s důrazem na podporu zabezpečení kontinuity znalostí. Když bude kontinuita znalostí podporována, přinese to organizaci snížení celkových nákladů na získání a zapracování nových pracovníků.((VNOUČKOVÁ, Lucie. Monitoring of labour mobility as a way to competitiveness. //Journal of Competitiveness// [online]. September 2012vol. 4issue 3, s. 105–121 [cit. 2022-03-24]. ISSN 1804-1728. Dostupné z: https://doi.org/10.7441/joc.2012.03.08))
  
 ==== Pracovní vztahy ==== ==== Pracovní vztahy ====
Řádek 290: Řádek 291:
  
 <WRAP center round box 100%> <WRAP center round box 100%>
-Zdravé, harmonické, mezilidské pracovní vztahy vytvářejí pozitivní klima, které má nezanedbatelný vliv na pracovní činnost.+**Zdravé, harmonické, mezilidské pracovní vztahy vytvářejí pozitivní klima, které má nezanedbatelný vliv na pracovní činnost.**
 </WRAP> </WRAP>
  
Řádek 300: Řádek 301:
   * dodržování legislativních norem, zásad slušnosti a respektování lidských práv ze strany zaměstnavatele,   * dodržování legislativních norem, zásad slušnosti a respektování lidských práv ze strany zaměstnavatele,
   * vytváření pracovních kodexů, vedení pracovníků k dodržování zákonů, zásad slušného chování ve vztahu ke klientům i sobě navzájem,   * vytváření pracovních kodexů, vedení pracovníků k dodržování zákonů, zásad slušného chování ve vztahu ke klientům i sobě navzájem,
-  * respektování odborů jako partnera,+  * respektování odborové organizace jako partnera,
   * respektování zaměstnance,   * respektování zaměstnance,
   * používání správně a srozumitelně formulovaných pracovních smluv,   * používání správně a srozumitelně formulovaných pracovních smluv,
Řádek 343: Řádek 344:
  
 <WRAP center tip 100%> <WRAP center tip 100%>
-Ředitel knihovny jako vedoucí pracovník má mít přímý přístup k radě, komisi nebo k výboru, do jehož kompetence spadají knihovnické služby. Vedle oficiálních porad by měly probíhat i pravidelné neformální kontakty vedení knihovny se zástupci řídicího orgánu, aby byli průběžně dobře informování o službách knihovny, jejich současném i budoucím rozvoji.+Ředitel knihovny jako vedoucí pracovník má mít přímý přístup k radě, komisi nebo k výboru, do jehož kompetence spadají knihovnické služby. Vedle oficiálních porad by měly probíhat i pravidelné neformální kontakty vedení knihovny se zástupci věcně příslušného odboru či zainteresovaných osob, aby byli průběžně dobře informování o službách knihovny, jejich současném i budoucím rozvoji.
 </WRAP> </WRAP>
  
 ==== Komunikace se zaměstnanci ==== ==== Komunikace se zaměstnanci ====
  
-Zaměstnancem může být pouze fyzická osoba; řízení organizace by mělo být založeno na promyšlené organizační struktuře. Vedoucími zaměstnanci jsou lidé, kteří jsou na jednotlivých stupních řízení oprávněni (§ 11 ZP):+Zaměstnancem může být pouze fyzická osoba; řízení organizace by mělo být založeno na promyšlené organizační struktuře. Vedoucími zaměstnanci jsou lidé, kteří jsou na jednotlivých stupních řízení oprávněni [[https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-262#p11-1|§ 11 Zákoníku práce]]:
  
   * stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly,   * stanovit a ukládat podřízeným zaměstnancům pracovní úkoly,
Řádek 356: Řádek 357:
 Prostřednictvím správně nastavené interní komunikace zlepšují knihovny své vztahy se zaměstnanci, aby tito lépe rozuměli tomu, co se v knihovně děje, kam směřuje, jakou má roli a strategii. Komunikace uvnitř organizace má probíhat správným způsobem – informace zaměstnancům mají předávat přímí nadřízení. Prostřednictvím správně nastavené interní komunikace zlepšují knihovny své vztahy se zaměstnanci, aby tito lépe rozuměli tomu, co se v knihovně děje, kam směřuje, jakou má roli a strategii. Komunikace uvnitř organizace má probíhat správným způsobem – informace zaměstnancům mají předávat přímí nadřízení.
  
-Ke komunikaci jsou využívány nástroje pro okamžitou komunikaci (např. intranet, email...), ale stejně důležitá je i neformální komunikace tváří v tvář. Je nutné, aby byla interní komunikace pravdivá, otevřená a včasná, aby zaměstnanci dostávali relevantní informace od správných osob ve správnou dobu, nebáli se otevřeně komunikovat s nadřízenými a aby si vedení knihovny bylo vědomo významu pravidelné interní komunikace.+Ke komunikaci jsou obvykle využívány nástroje pro okamžitou komunikaci (např. intranet, e-mail...), ale stejně důležitá je i neformální komunikace tváří v tvář. Je nutné, aby byla interní komunikace pravdivá, otevřená a včasná, aby zaměstnanci dostávali relevantní informace od správných osob ve správnou dobu, nebáli se otevřeně komunikovat s nadřízenými a aby si vedení knihovny bylo vědomo významu pravidelné interní komunikace.
  
 ==== Nástroje interní komunikace ==== ==== Nástroje interní komunikace ====
Řádek 378: Řádek 379:
 Struktura prvního setkání by měla obsahovat vize nového ředitele o směřování organizace a také body, na kterých bude nový ředitel pracovat, a inovace, které by chtěl zavést. Prostor pro vyjádření musí dostat i zaměstnanci (vyjádření se k chodu organizace, projevení nápadů apod.). První porada dává možnost zavést určité rituály, které se budou vždy opakovat. Struktura prvního setkání by měla obsahovat vize nového ředitele o směřování organizace a také body, na kterých bude nový ředitel pracovat, a inovace, které by chtěl zavést. Prostor pro vyjádření musí dostat i zaměstnanci (vyjádření se k chodu organizace, projevení nápadů apod.). První porada dává možnost zavést určité rituály, které se budou vždy opakovat.
  
-<WRAP center round box 100%>+<WRAP center important 100%>
 **Velmi důležité je s pracovníky komunikovat nejen hromadně na poradách, ale také individuálně. Během prvních měsíců ve funkci je vhodné si s každým zaměstnancem minimálně na půl hodiny v soukromí sednout a mezi čtyřma očima si promluvit o jeho pracovních schopnostech, představách a přáních.** **Velmi důležité je s pracovníky komunikovat nejen hromadně na poradách, ale také individuálně. Během prvních měsíců ve funkci je vhodné si s každým zaměstnancem minimálně na půl hodiny v soukromí sednout a mezi čtyřma očima si promluvit o jeho pracovních schopnostech, představách a přáních.**
 </WRAP> </WRAP>
Řádek 392: Řádek 393:
   * vedoucí má mít pozitivní vztah k podřízeným a občas přispět i ke splnění jejich úkolů vlastní prací.   * vedoucí má mít pozitivní vztah k podřízeným a občas přispět i ke splnění jejich úkolů vlastní prací.
  
-Vedení pracovníků souvisí se stylem vedení, tj. vyjádřením vztahu vedoucího pracovníka k podřízeným jednotlivcům. Zjednodušeně jde o autokratický, demokratický či liberální styl vedení. Jeden vedoucí by měl uplatňovat různé styly, a to podle potřeby, podle situace, ale zejména podle toho, s kým jedná.((Více zde: https://www.firemni-sociolog.cz/cz/uzitecne-informace/clanky/138-styly-vedeni))+Vedení pracovníků souvisí se stylem vedení, tj. vyjádřením vztahu vedoucího pracovníka k podřízeným jednotlivcům. Zjednodušeně jde o autokratický, demokratický či liberální styl vedení. Nelze říci, který styl je nejvhodnější, všechny mají své klady i zápory. V praxi se nakonec ukáže, že vedoucí by měl umět uplatňovat různé styly, a to podle potřeby, podle situace, ale zejména podle toho, s kým jedná.((Více zde: https://www.firemni-sociolog.cz/cz/uzitecne-informace/clanky/138-styly-vedeni))
  
 Řízení vyžaduje vytváření a udržování takového prostředí, ve kterém jednotlivci spolupracují za účelem dosažení společných cílů.  Řízení vyžaduje vytváření a udržování takového prostředí, ve kterém jednotlivci spolupracují za účelem dosažení společných cílů. 
Řádek 438: Řádek 439:
  
 <WRAP center info> <WRAP center info>
-Podrobný postup, jak připravit základní strategický dokument knihovny, je k dispozici ve studijním textu  [[https://1url.cz/fKNsk |Zpracování koncepcí, plánů a programů v oblasti knihovnictví a informačních služeb a systémů]].  +Podrobný postup, jak připravit základní strategický dokument knihovny, je k dispozici ve studijním textu  [[https://www.msvk.cz/data/filemanager/source/studijn%c3%ad%20texty%20pro%20knihovn%c3%adky/19_Zpracov%c3%a1n%c3%ad_koncepc%c3%ad_Richter.pdf|Zpracování koncepcí, plánů a programů v oblasti knihovnictví a informačních služeb a systémů]].  
 </WRAP>  </WRAP> 
  
Řádek 455: Řádek 456:
 </WRAP> </WRAP>
  
 +<WRAP center info 100%>
 +Další užitečné zdroje vztahující se k obsahu této kapitoly najdete v [[rizeni:priloha_04_rizeni_knihovny|příloze 4]].
 +</WRAP>
  
  
- +<-legislativa_a_knihovny|3. Legislativa a knihovny^obsah|Obsah^ekonomicke_rizeni|5. Ekonomické řízení->
-<-legislativa|3. Legislativa a knihovny^obsah|Obsah^ekonomicke_rizeni|5. Ekonomické řízení->+
  
rizeni/rizeni_knihovny.1645712204.txt.gz · Poslední úprava: 2022/02/24 15:16 autor: maries