[Nyní se nacházíte metodické části Osoby s tělesným postižením]
2.1 Všichni pracovníci ve službách uživatelům mají základní znalosti a dovednosti nezbytné pro poskytování služeb uživatelům se specifickými potřebami. Kvalifikace pracovníků v této oblasti je průběžně zvyšována.
Jak na to:
Pravidla komunikace s osobami s tělesným postižením a s osobami doprovázenými asistentem jsou uvedena například na portálu helpnet.cz.
Jak na to:
Potenciálním problémem mohou být nevhodně umístněné výstavní panely či prostorová omezení vyplývající z dočasných stavebních úprav, neodklizený sníh na přístupové komunikaci, špatně zaparkovaná auta apod.
(2.2) V závislosti na velikosti populace a potenciálním počtu klientů je v provozní době zajištěna přítomnost pracovníka kvalifikovaného pro práci a komunikaci s klienty se specifickými potřebami jak na obecné úrovni, tak speciálně v oblasti týkající se konkrétní cílové skupiny
Jak na to:
Se školením pracovníků mohou pomoci například Liga vozíčkářů, Pražská organizace vozíčkářů.
Při plánování opatření týkajících se personálu nezapomeňte také na požadavky Univerzální metodiky.