Obsah

[Nyní se nacházíte metodické části Osoby se sluchovým postižením]

 

2. Personál

2.1 Znalosti a kompetence personálu

2.1 Všichni pracovníci ve službách uživatelům mají základní znalosti a dovednosti nezbytné pro poskytování služeb uživatelům se specifickými potřebami. Kvalifikace pracovníků v této oblasti je průběžně zvyšována.

 

2.2 Pověřený pracovník

(2.2) V závislosti na velikosti populace a potenciálním počtu klientů je v provozní době zajištěna přítomnost pracovníka kvalifikovaného pro práci a komunikaci s klienty se specifickými potřebami jak na obecné úrovni, tak speciálně v oblasti týkající se konkrétní cílové skupiny

 

Jak na to:

Vhodné je sledovat nabídku na webových stránkách centrálních i regionálních organizací, které osoby se sluchovým postižením sdružují nebo se zabývajících službami osobám sluchově znevýhodněným: České centrum znakového jazyka – Pevnost, Česká komora tlumočníků znakového jazyka, Asociace organizací neslyšících, nedoslýchavých a jejich přátel (ASNEP), Česká unie neslyšících, portály http://ruce.cz/, http://www.neslysici.cz/. Více na http://www.pevnost.com/odkazy.html, www.helpnet.cz.

Při plánování opatření týkajících se personálu nezapomeňte také na požadavky Univerzální metodiky.

1)
Tlumočnické služby zprostředkovává např. Centrum zprostředkování tlumočníků pro neslyšící http://www.cztn.cz/.