{{page>hf:includy:sekce_telesne&nodate&noheader&nouser}} ====== -#2 Personál ====== {{page>hf:includy:personal21&nodate&noheader&nouser}} * Zaměstnanci mají na paměti, že osoby s tělesným postižením nepřekonávají jen fyzické překážky, ale také psychické bariéry, aby vůbec do knihovny přišly a mluvily o svých potřebách. * Pracovníci ve službách mají osvojena pravidla („desatera“) komunikace s osobami s tělesným postižením a pravidla komunikace s osobami doprovázenými asistentem. \\ \\ **Jak na to:** \\ \\ Pravidla komunikace s osobami s tělesným postižením a s osobami doprovázenými asistentem jsou uvedena například na portálu helpnet.cz. * Všichni zaměstnanci knihovny mají osvojena pravidla bezbariérového pohybu, a to nejen z hlediska architektonických úprav, vnitřního uspořádání prostoru či aktuální situace. \\ \\ **Jak na to:** \\ \\ Potenciálním problémem mohou být nevhodně umístněné výstavní panely či prostorová omezení vyplývající z dočasných stavebních úprav, neodklizený sníh na přístupové komunikaci, špatně zaparkovaná auta apod. * Každý zaměstnanec knihovny je náležitě proškolen v obsluze zařízení, které umožňuje vstup osoby na vozíku do knihovny, i v obsluze výtahu či plošiny pro případ, že osoba na vozíku nebo s chodítkem potřebuje asistenci. {{page>hf:includy:personal22&nodate&noheader&nouser}} **Jak na to:** Se školením pracovníků mohou pomoci například Liga vozíčkářů, Pražská organizace vozíčkářů. **Při plánování opatření týkajících se personálu nezapomeňte také na [[hf:univerzalni:personal|požadavky Univerzální metodiky]]**.